W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku sprzedaż elektrycznych modeli Hyundaia w Polsce wzrosła ponad trzykrotnie. Zarejestrowano 1670 tych aut, co dało marce czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych marek EV w Polsce – to awans o sześć pozycji w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Rekordowy wzrost i modele bestsellery
Dynamiczny wzrost sprzedaży (o 341,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku) to efekt połączenia uruchomienia systemu dopłat oraz debiutu nowego, miejskiego modelu INSTER. To właśnie INSTER, z 678 rejestracjami, został bestsellerem marki, odpowiadając za niemal 40% sprzedaży modeli Hyundai z napędem elektrycznym. Na drugim miejscu znalazła się KONA Electric (595 rejestracji), a podium zamyka IONIQ 5 (318 rejestracji). W ofercie znalazły się także IONIQ 6 i IONIQ 9, którego sprzedaż dopiero się rozpoczyna.
Znaczący udział w rynku
Samochody elektryczne stanowią już 7,68% całej sprzedaży Hyundai Motor Poland, co jest wynikiem lepszym od średniej rynkowej dla aut osobowych (6,03%). Rekordowym miesiącem był wrzesień, gdy elektryki Hyundaia stanowiły aż 13,68% wszystkich rejestracji marki.
Preferencje klientów
Hyundai INSTER
Klienci najchętniej wybierali wersję z dużym akumulatorem 49 kWh (76%) oraz kolory Buttercream Yellow i Unbleached Ivory (po 27%). Wersja Smart cieszyła się większym zainteresowaniem (47%) niż Modern (38%).
Hyundai KONA Electric
Tutaj dominowała wersja z akumulatorem 65 kWh (91% klientów). Najpopularniejszym kolorem był Ecotronic Gray (21%), a najlepiej sprzedawał się wariant Smart (51%).
Co przed nami?
W najbliższym czasie do Polski dotrą kolejne egzemplarze IONIQ 9 oraz odświeżony IONIQ 6 z większym akumulatorem. Na przyszły rok zapowiedziany jest debiut elektrycznego kompaktu. Hyundai planuje, że do 2027 roku każdy model w ofercie w Europie będzie miał wersję zelektryfikowaną, a do 2030 Hyundai na całym świecie będzie miał aż 21 elektrycznych modeli.
Poznaj wszystkie modele elektryczne Hyundai >>